Nieuws


Treinbegeleider roept reizigers via intercom op om klacht neer te leggen bij NMBS voor overvolle trein Berchem-Puurs

België
Donderdag, 17 oktober '24 via VRT NWS

Dienstverlening
479
Webmaster

De reizigers op de trein tussen Berchem en Puurs kregen deze morgen een  opvallende oproep van de treinbegeleider te horen. De man riep via het omroepsysteem de reizigers op om via de website van de NMBS klacht neer te leggen voor de omstandigheden waarin ze vanmorgen moesten reizen. "Het was echt zeer oncomfortabel", zegt Peter die op de trein zat. 

De rit tussen Berchem en Puurs vertrok deze ochtend met een stevige vertraging. Vervolgens bleek dat er minder treinstellen waren dan voorzien. Daardoor zaten de reizigers zeer dicht op elkaar en moesten heel wat mensen rechtstaan.  

De treinbegeleider vond de situatie in de trein dusdanig erg dat hij een wel heel opmerkelijke oproep deed: "Hij riep via de intercom de reizigers op om via de website klacht neer te leggen voor de onaangename situatie waarin ze moesten reizen", zegt Peter die ook op de trein zat.  

Volgens Peter is de kans groot dat mensen ook gehoor zullen geven aan die oproep: "Sommige mensen reageerden met een glimlach, maar de trein zat afgeladen vol en veel mensen waren echt misnoegd. Ik kan me voorstellen dat zij vandaag ook echt een klacht zullen indienen."  

De NMBS tilt niet zwaar aan de oproep. "De man staat bekend als zeer klantgericht", zegt woordvoerder Bart Crols. "Hij wilde de reizigers enkel informeren over de stappen die ze eventueel kunnen zetten. Ook wij betreuren de situatie."  

Omdat de trein al veel vertraging had opgelopen, reed hij maar tot in Boom, in plaats van tot in Puurs. 
Reacties